De overgang

Eigenlijk kun je als vrouw niet vroeg genoeg beginnen met een gezonder(e) leefstijl omdat je daardoor minder kans hebt op die vervelende klachten én omdat het best lastig is om er iets aan te doen als je er midden in zit. Het kan wel, maar het kost meer moeite omdat je lichaam tijdens de overgang veranderd. Je stofwisseling wordt trager, je verliest spiermassa en je vetverdeling veranderd waardoor afvallen best een uitdaging wordt.

Risicofactoren

Ook neemt het risico op hart- en vaatziekten en botontkalking (osteoperose) toe door het verminderen van de oestrogeenproductie. Tel daar bij op dat vrouwen over het algemeen vele ballen hoog te houden hebben in deze periode. Werk, pubers in huis, het huishouden, zorg voor de ouders, sociaal leven etc…
Des te meer reden om heel goed voor jezelf te zorgen!

Wat kan ik voor jou betekenen?
  • Tijdens het intakegesprek brengen we jouw doelen en klachten in kaart.
  • Door het invullen van een eetdagboek krijg ik inzicht in je huidige eetpatroon en kijken we naar de verbeterpunten.
  • Verder geef ik je tijdens het tweede gesprek informatie over de periode van de overgang, de menopauze en de periode erna.
  • Bepaalde risicofactoren kun je verlagen door de juiste voeding maar ook minder stress, voldoende beweging en ontspanning en een goede nachtrust hebben daar een grote invloed op.
  • Met deze praktische tips en adviezen kun je zelf veel doen om gezond en fit ouder te worden en zo min mogelijk klachten te ervaren.

Tarief: € 135,00*  incl. 2 consulten van ca 1 uur, persoonlijk voeding en leefstijladvies en een informatieboekjes over de menopauze.(ook online mogelijk)
*vergoeding door Zorgverzekeraar (gedeeltelijk) mogelijk. Check je polis.
verlenging altijd mogelijk (tarief per 30 min. € 30,00)

Ja, ik wil graag starten!
klik hier om gelijk een (vrijblijvende) afspraak te maken

volg mij ook op facebook

Follow us on Facebook