Druk, druk, druk……je hoort het overal om je heen.
Geen tijd om te koken, geen tijd om boodschappen te doen en geen tijd om te sporten.
Maar heb je dan wel tijd om ziek te zijn? Nee, zeker niet dus dat betekent dat je goed voor jezelf moet zorgen door gezond te eten (naast bewegen en voldoende ontspanning/rust op zijn tijd). Dus wat mij betreft is dat zeker een prioriteit waar je tijd voor moet maken. Maar hoe doe je dat op een slimme manier?

  • Zorg voor een goed gevulde voorraadkast en koelkast (zie vorige blog)
  • Ga op een regenachtige dag wat makkelijke recepten googelen en print ze uit
  • Kook dubbele porties en vries deze in
  • Maak een planning voor een aantal dagen en zorg dat alles in huis is
  • Diepvries of potgroenten zijn ook prima, dus zorg dat je ze achter de hand hebt
  • Je kunt gebakken en gekruid vlees (bijvoorbeeld kipreepjes of rul gebakken gehakt) invriezen maar ook rijst of pasta
  • Het is dan alleen een kwestie van (diepvries)groente roerbakken, het vlees en de pasta of rijst ontdooien en (tomaten)saus of pesto erbij doen en je kunt aan tafel.
  • Maak afspraken met huisgenoten/partner over wie boodschappen doet en kookt

Tot slot nog een paar lekkere en makkelijke ideetjes!

  • Omelet gevuld met Chinese roerbakgroente (op smaak gebracht met wat sojasaus)
  • Pot chili con carne van Hak opwarmen, rul gebakken gehakt erbij en wat mexicaanse kruiden en zilvervliesrijst. Eventueel met een snelle salade
  • Chinese roerbakgroente 450 gram (voorgesneden 2 personen) roerbakken, kipreepjes erbij en mie of rijst koken (of uit de vriezer) op smaak gebracht met wat kruiden of woksaus
  • Avocado prakken en op smaak brengen met peper/zout/knoflook/uitje/tomaat. Wrap beleggen en daarna bedekken met paprikareepjes, courgette, ui en geraspte kaas. Tweede wrap erop en bakken in de koekenpan tot de kaas gesmolten is.
  • Italiaanse roerbakgroente 450 gram (voorgesneden 2 personen), volkoren pasta, pesto naar smaak en rul gebakken gehakt, kipreepjes of een blikje tonijn/zalm erdoor.
  • Volkoren couscous wellen (5 min), op smaak brengen met tomaten-tapenade en tomaatjes, komkommer, paprika, augurk en tonijn (of wat je lekker vind) er door husselen.
Tijd of prioriteit voor een gezonde leefstijl?

volg mij ook op facebook

Follow us on Facebook